סקר מכון סמית קובע: שביעות רצון גבוהה של תושבי שוהם מהשירותים המוענקים להם על ידי המועצה המקומית שוהם

סקר מכון סמית קובע: שביעות רצון גבוהה של תושבי שוהם מהשירותים המוענקים להם על ידי המועצה המקומית שוהם (הגדל)

94% מתושבי שהם סבורים כי המועצה המקומית מעניקה להם שירותים באיכות מצויינת, טובה מאוד או טובה, וקרוב למחציתם (47% מהנשאלים) קבעו שהשירותים טובים מאד או מצויינים. מדובר בירידה קלה לעומת נתוני הסקר שנערך ביישוב בשנת 2015, בו 97% מהתושבים דירגו את שירותי המועצה כטובים – מצויינים.  סקר שביעות רצון התושבים בוצע  ביוני 2017 בשוהם, על ידי מכון סמית, בקרב כ-500 מתושבי היישוב.

מבדיקת שביעות הרצון מהאופן בו מטפלת המועצה בנושאים שונים עולה כי 95% שבעי רצון מהטיפול בחזות היישוב, 92% שבעי רצון מהטיפול בגנים ומתקני שעשועים, 89% שבעי רצון מאחזקת תשתיות ציבוריות, 88% שבעי רצון מפרוייקטים לרווחת הציבור ו-87% שבעי רצון מהטיפול בניקיון ואיסוף אשפה. 87% שבעי רצון מהטיפול באוכלוסייה המבוגרת ואותו שיעור שבע רצון מהטיפול בתרבות, ספורט ופנאי לילדים ובני נוער. שביעות רצון של 76% נרשמה בתחום החינוך הפורמלי, 73% מאכיפת חוקי עזר ו-72% מתרבות, ספורט ופנאי למבוגרים. מנתוני הסקר עולה כי חלה עלייה משמעותית בשביעות הרצון בתחום החינוך הבלתי פורמלי; ירידה בולטת משביעות הרצון מאכיפת חוקי עזר וירידה קלה בשביעות הרצון בתחום החינוך הפורמלי.

הסקר בדק את שביעות הרצון של התושבים בתחום האבטחה, ומן הנתונים עולה כי 93% שבעי רצון מאבטח מוסדות ציבור ואירועים יישוביים, 79% שבעי רצון מאבטחת מוסדות חינוך ו-56% שבעי רצון בתחום הביטחון האישי.

ראש מועצת שוהם, גיל ליבנה: "אנו רואים בסקר כלי חשוב למשוב על עבודת המועצה. מנתוני הסקר עולה כי ישנם תחומים בהם עלינו לנתח, להסיק מסקנות ולשפר, ולצידם ישנם נושאים בהן ישנה שביעות רצון גבוהה מאוד. אנו מחוייבים למתן שירות איכותי לתושבי היישוב ונפעל בהתאם למגמות העולות מן הסקר לגיבוש תכנית עבודה מתאימה".

67% מהתושבים שהשתתפו בסקר פנו בשנה האחרונה למוקד העירוני 106. 74% היו מרוצים מאופן הטיפול בפנייתם. 54% ממשתתפי הסקר פנו למועצה בשנה האחרונה במגוון נושאים, 80% מהם היו מרוצים מיחס ואדיבות העובדים, 69% היו מרוצים ממהירות הטיפול בפנייה ו-64% היו מרוצים ממקצועיות הטיפול בפנייה.

מבין הפונים למחלקות המועצה, נרשמה שביעות הרצון הגבוהה ביותר בקרב הפונים למחלקת הגבייה באגף הגזברות (88% שבעי רצון מהאדיבות והיחס, 75% שבעי רצון מהמקצועיות). באגף ההנדסה 76% היו שבעי רצון מהיחס ו-63% מהמקצועיות, באגף איכות הסביבה 79% היו שבעי רצון מהיחס והאדיבות ו-55% מהמקצועיות ובאגף החינוך 70% היו מרוצים מהיחס ו-57% מהמקצועיות.

שיעור שביעות הרצון בקרב הורי גני הילדים עמדה על 86%,  שביעות הרצון הגבוהה ביותר בבתי הספר נרשמה בקרב הורי בי"ס "ניצנים" (82%), והנמוכה ביותר ב"אבן חן" (45%). בקרב הורי החינוך העל יסודי חלה עליה בשביעות הרצון ביחס לחט"ב (69% ), שמירה על רמת שביעות הרצון הטובה בקרב הורי התיכון (85%)  וירידה בשביעות הרצון בקרב הורי שלהבת (45% ).

רפי סמית, מנהל מכון סמית, אשר מקיים סקרים כאלה ביישובים רבים בארץ, ציין כי מועצת שהם היא ללא ספק מהיישובים המובילים בארץ באיכות השירות ובשביעות רצון התושבים מאיכות השירותים: "הציונים שמוענקים למועצה, לאורך זמן, הם גבוהים. הדבר מעיד על המודעות הגבוהה של ראש המועצה, חבריה ועובדיה לנושא השירות לתושבים ואיכותו ועל מחוייבותם לנושא זה".

להלן נושאים מרכזיים נוספים שעלו בסקר:

החברה העירונית חמש
בקרב המשתתפים בפעילויות ספורט של חמש נרשמה שביעות רצון גבוהה של 95%.
מועדון ספורט שוהם
33% מהנשאלים מנויים במועדון, מהם 88% מרוצים מהתנאים הפיזיים במועדון אחרי השיפוץ 82% שבעי רצון מהיצע החוגים.
שבילי אופניים
כרבע מבתי האב משתמשים במסלולי הליכה או רכיבה בתדירות גבוהה.

עדכון על אירועים בשוהם והנעשה במועצה
67% מעוניינים בקבלת מידע במדיה דיגיטלית.
15% - באמצעות לוח האירועים של חמש.
9% מפרסום במקומונים.

 

 


  הסקר המלא
עבור לתוכן העמוד